1. Hebben jullie een avondtarief?

Jazeker, ons avondtarief gaat dagelijks in om 17.00 uur en bedraagt:
€ 26,50 p.p. (geldig tot sluitingstijd op maandag t/m donderdag)
€ 29,50 p.p. (geldig tot sluitingstijd op vrijdag, zaterdag en zondag) 

Het dagtarief is € 36,50 en is geldig van 10.00 uur tot sluitingstijd op maandag tot en met donderdag
Het dagtarief is € 38,50 en is geldig van 10.00 uur tot sluitingstijd op vrijdag, zaterdag en zondag
 

2. Wat zijn jullie rustige tijden?

Wij raden altijd aan om te reserveren, ook voor de sauna-entree. We laten altijd maar een beperkt aantal gasten toe.

De grootste kans op een rustige dag heeft u:
- als het buiten mooi weer is
- op maandag, dinsdag en donderdag buiten de schoolvakanties.

Komt u voor een avondbezoek dan is de maandag op afstand de rustigste avond.

3. Tot hoe laat kan ik jullie Thermen betreden?

U kunt onze Thermen betreden tot en met 21.00 uur, na dit tijdstip laten wij geen gasten meer toe.

4. Ik heb gereserveerd maar ben te laat, wat nu?

Wij houden de sleutels een uur vast na de afgesproken aankomsttijd. Daarna vervalt uw reservering.

 

5. Hebben jullie een damesdag?

Nee wij zijn 7 dagen per week geopend voor gemengd publiek vanaf 14 jaar, reserveren is altijd gewenst.

6. Wat heb ik allemaal nodig?

Allereerst heeft u voldoende tijd nodig. Minimaal drie uur, maar bij Sauna van Egmond zijn er voldoende mogelijkheden om er gerust een hele dag door te brengen. Daarnaast heeft u een groot badlaken nodig om op te zitten of te liggen. Een kleinere handdoek om mee af te drogen. Verder is het verplicht om in de rustruimtes een badjas te dragen en bent u vrij om te kiezen of u wel of geen badslippers draagt.

Badjassen en handdoeken kunt u ook bij ons huren. Slippers hebben we te koop.

7. Is badkleding toegestaan?

Nee, badkleding is niet toegestaan.|

Wij hebben ook geen aparte badkledingdag of badkledingdagen.

8. Is het dragen van een badjas verplicht?

Het dragen van een badjas is verplicht, ook wanneer u geen gebruik maakt van de rustruimtes.
U kunt u badjas zelf meenemen of bij ons huren. Wij hebben badjassen in verschillende maten op voorraad.

 

9. Mogen kinderen ook mee naar de Sauna?

Kinderen van14 jaar of ouder zijn van harte welkom.

10. Wat zijn jullie openingstijden tijdens de feestdagen?

Op 1e en 2e kerstdag zijn wij geopend van 11.00 uur tot 22.00 uur, op deze dagen geldt een toeslag op de sauna-entree.
Op oudjaarsdag en nieuwjaarsdag zijn we gesloten.

Verder zijn we alle feestdagen geopend volgens onze reguliere openingstijden. Tijdig reserveren is gewenst.

11. Zijn jullie open op Koningsdag?

Ja, reserveren is gewenst.

12. We willen met een groep komen, mag dat?

Ja, wij laten groepen tot 8 gasten toe.

13. Hoe gaan jullie om met annuleringen

De sauna-entree kan altijd kostenloos geannuleerd worden.

Arrangementen dienen 72 uur van te voren geannuleerd te worden, anders zijn wij genoodzaakt 100% in rekening te brengen.

Losse behandelingen dienen 48 uur van te voren geannuleerd te worden, anders zijn wij genoodzaakt 100% in rekening te brengen.

No Shows en last minute annuleringen worden altijd 100% in rekening gebracht.

14. Hebben jullie zeep en shampoo?

Ja in de doucheruimte kunt u onbeperkt gebruik maken van zeep-, shampoo en scrubzout.

15. Kun je bij jullie goed parkeren?

Ja, we hebben geen eigen parkeerterrein maar zijn gelegen in een woonwijk, u kunt in de gehele buurt gratis parkeren.

16. Zijn jullie bereikbaar met het openbaar vervoer?

Jazeker, de bushalte van Bus 3 is voor de deur: halte Spaarnhoveplein. Vanaf station Haarlem is dat in de richting Haarlem-Noord.

17. Hebben jullie een privacy Statement

Wij gaan zorgvuldig met uw gegevens om.

Onze Privacy Statement kunt u hier lezen

18. Kan ik een e-reader gebruiken bij jullie

Het gebruik van een e-reader is alleen toegestaan als er geen camera op zit. Het gebruikt van een mobiele telefoon of tablet is uitsluitend toegestaan bij de receptie.

19. Kan ik met een Credit Card betalen?

Jazeker, wij accepteren Mastercard, Visacard en Amex. Let op indien uw credit card over een pincode beschikt kunt u alleen met deze pincode betalen. uiteraard kunt u ook pinnen of contant betalen.

20. Hebben jullie ook badenkaarten?

Jazeker, u kunt kiezen uit een 5-, 25-, of 50-, badenkaart. De badenkaarten zijn door maximaal 2 personen tegelijk te gebruiken. Voor tarieven kunt u hier terecht.

21. Hebben jullie ook kadobonnen?

Jazeker, u kunt uw bonnen online bestellen of bij ons afhalen.

22. Hebben jullie ook vegetarische gerechten?

Jazeker voor een overzicht van de menukaart kunt u hier terecht.

23. Kun je reserveren voor het diner?

Nee, we hebben voldoende plaats in het restaurant. Wel kan de sauna vol zitten, voor de sauna raden we altijd aan om te reserveren maar als u eenmaal binnen bent hebben we voldoende restaurantruimte.

24. Ik heb een voedselallergie, hebben jullie een allergenen kaart?

Van al onze gerechten zijn de allergenen beschreven in de allergenen kaart die op beschikbaar is bij onze medewerkers.

Wij kunnen niet garanderen dat er geen sporen van allergenen op de maaltijden aanwezig zijn.
Zo wordt er in ons bedrijf onder andere gewerkt met noten en gluten

25. Is het ook mogelijk een behandeling te boeken zonder sauna-entree?

Het is mogelijk om een beautybehandeling of een massage te boeken zonder sauna-entree. Dit geldt voor alle massages, gelaatsbehandelingen, pakkingen, pedicure en manicure.

Indien u wilt reserveren voor een behandeling kunt u dat hier doen

26. Hebben jullie opgietingen?

Sauna van Egmond biedt iedere dag belevenissen aan. Welke en hoeveel belevenissen dat zijn, verschilt per dag.

De belevenissen kunnen opgietingen zijn maar wij bieden ook regelmatig kuusi scrubs aan en klankschalen sessies.

De belevenissen zijn gratis, max 1 per persoon per dag en de belevenissen kunnen uitsluitend hier ter plaatse gereserveerd worden.

 

 

27. Hebben jullie een rookruimte?

Op het overdekte deel van het dakterras en achter op de patio mag buiten gerookt worden. Achter op de patio vindt u ook ons Nicotarium waar binnen gerookt mag worden.

28. Hoe warm wordt het in een saunacabine?

Dat hangt van de desbetreffende cabine af. Er zijn verschillende cabines en elke cabine heeft zijn eigen temperatuur. Dit varieert van rond de 55ºC tot 90ºC.

29. Wat doet de sauna met je huid?

De sauna is de grootste vriend van je huid! In de sauna wordt je huid beter dan waar ook gereinigd omdat bij zo een hoge temperatuur je bloedvaten en je poriën zich maximaal verwijden. Bij het afkoelen gebeurt het tegenovergestelde: ze trekken zich zo dicht mogelijk samen. De doorbloeding zorgt ervoor dat je huid van binnenuit gereinigd wordt en bij het transpireren door de hitte worden de verhoornde huidcellen week en onder de douche was je deze oude huidschilfers eenvoudig af.

30. Wat is het effect van een sauna op stijve en vermoeide spieren?

De warmte van een sauna bevordert je bloedsomloop. Daardoor verbranden er afvalstoffen en krijgen je spieren zuurstofrijk bloed. Op deze manier herstellen ze zich sneller.

31. Kan ik naar de sauna als ik zwanger ben?

Tijdens een gezonde zwangerschap kun je zonder problemen van de sauna en thermen gebruik maken. Het is weliswaar verstandig om de eerste 3 maanden over te slaan, omdat de jonge vrucht nog erg kwetsbaar is. In de laatste weken is de kans op infecties groter en daarom is het niet aan te raden om gemeenschappelijk te baden, denk hierbij aan een whirlpool, jacuzzi of dompelbad.

 

32. Kan ik bij jullie Kolven?

Het is mogelijk om bij ons te kolven, wij reserveren in overleg een ruimte hiervoor.
Tevens kunnen wij de moedermelk koel houden in een HACCP goedgekeurde koelkast.

33. Maken jullie gebruik van CCTV

In het belang van de veiligheid maken wij gebruik van een gesloten camerasysteem.
Alle beelden worden automatisch gewist.

Er hangen geen cameras in de kleedruimtes of ruimtes waar gasten ontkleed zijn.
 

34. Ik heb een cadeaubon voor een arrangement die ik niet kan terugvinden op jullie site, wat moet ik nu doen?

Als u een geldige cadeaubon heeft van een arrangement die u niet kan terugvinden op onze website neemt u dan contact met ons op, dit kan via info@saunavanegmond.nl of telefonisch via 023-5252425.

35. Accepteren jullie Pluimen Vouchers?

U kunt uw pluim voucher verzilveren op de website van Pluimen. U ontvangt dan een voucher van de Select Wellness Group.

36. Accepteren jullie Bongo Bonnen?

Wij accepteren geen Bongo bonnen

37. Accepteren jullie de Nederlandse Sauna Cadeaubon?

Wij accepteren de Nederlandse Sauna Cadeaubon, mits deze nog geldig is.
De bonnen zijn een betaalmiddel en zijn 7 dagen per week te gebruiken. Het bedrag op de bon wordt van de rekening afgetrokken.

Reserveren is altijd gewenst.

 

38. Kan ik bij jullie terecht met een bon van Wonderbox/Giftforyou?

Wij accepteren geen Wonderbox of GiftforYou vouchers meer.

 

39. Kan ik bij jullie terecht met een Wellness & Beauty kadobon?

Wij accepteren de Welness & Beauty kadobon van Wonderbox / Gift for You niet.

De samenwerking met Wonderbox is stopgezet.

 

40. Accepteren jullie VVV bonnen

Wij accepteren VVV bonnen. Zowel de papieren als de plastic pasjes.

41. Accepteren jullie de Nationale Sauna en Wellness Cadeaubon?

Ja die accepteren wij, mits nog geldig, als betaalmiddel.

Let op er zijn veel verschillende saunabonnen in omloop, wij accepteren ze niet allemaal.

42. Geven jullie korting op vertoon van een NFN pasje

De NFN actie met Sauna van Egmond stamt uit het verleden. U ontvangt geen korting op vertoon van uw NFN kaart.

Wel kunt u bij NFN zelf van te voren een entreebewijs kopen met korting die u ook bij Sauna van Egmond kunt inleveren:
https://www.nfn.nl/locaties/nederland/noord-holland/thermen-beauty-sauna-van-egmond-select-wellness-group/